Škoda vládne Slovensku, Lada Rusku a Toyota v Japonsku
Publikováno 25.03.2011 v 09:46 v kategorii auto, přečteno: 156x
Jaké osobní automobily se nejlépe prodávají v Česku již z několika předchozích článků dobře víme. Jaké vozy však preferují motoristé na východ od nás? Pojďme se podívat na prodeje nových automobilů na Slovensko, do Ruska a Japonska.
Rok 2009 byl pro Slovensko v objemu prodávaných osobních automobilů doslova zlatý. U nás bohudík nezavedené šrotovné narušilo trh a registrace některých automobilek šly rychle nahoru. Šrotovné však koncem tohoto roku končí a nový rok 2010 se nese ve znamení velkého propadu registrací. Za měsíců trh spadl o 21,5%, což představuje meziroční pokles prodejů o 19.475 automobilů.Celkově tak za rok 2010 východní sousedi zaregistrovali na 70.951 nových automobilů. Nejlépe si vedla Škoda, který utržila 19,2% trhu když prodala na 13.631 ks. Tento výsledek je v meziročním srovnání horší o 1.509 ks. Druhá pozice patří Renaultu, který zaznamenal doslova enórmní pokles poptávky. Meziročně se mu prodej poklesl o 48,4%, což představuje 4.608 ks. Francouzská automobilka dokázala na slovenský trh dodat 4.988 ks, což je o pár desítek kusů více než prodal třetí Volkswagen, kterému se vyhnul drsný propad. Další pozice můžete vidět v níže uvedené tabulce.
Počty prodaných aut v přehledných tabulkách na: www.vychytej.cz
Toyota lídrem v Japonsku
Stejně jako se každoročně v Česku daří Škodě, v Japonsku se daří Toyotě. S 31,1% podílem vládne domácímu trhu před druhou Hondou, která v loňském roce získala pouhé 13,1%. Navíc na Hondu těsně tlačí s 13,0% tržním podílem Nissan. Ten je navíc následovaný automobilkou Suzuki a Daihatsu. Šestá příčka patří s velký odstupem Mazdě (4,5% trhu), sedmá Subaru (3,6%) a osmá automobilce Mitsubishi (3,6%). Z nedomácích značek se nejlépe dařilo devátému Volkswagenu, když získal devět desetin trhu.
Rusku vládne Lada
Automobily značky Lada nepatří zrovna k nejmodernějším automobilům po kterých prahnou zástupy motoristů. Jsou však pro občany Ruska alespoň trochu dostupné, což dozaje meziroční nárůst prodejů této automobilky. Lada dokázala v loňském roce prodat na 517.147 automobilů, což je o 167.657 ks více než rok předtím. To jí stačilo na tržní podíl 27,1%. Druhému Chevroletu se rovněž dařilo, dokázal totiž prodat na 116.233 automobilů, což je o 11,3% více než v roce 2009. Třetí pozici vybojovala Kia před Renaultem.
Komentáře
Celkem 0 komentářů